W116 Club Nederland

Het Nederlandse W116 forum
Het is 05 sep 2010 07:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ontstekingsmodule
BerichtGeplaatst: 15 jun 2010 14:38 

Hallo,
Nadat ik dacht dat mijn ontstekingsmodule kapot was gegaan zou ik een andere gaan proberen. Na op zoek te zijn gegaan kwam ik tot de conclusie dat je hiervoor ook een kleinere ontstekingsmodule kunt gebruiken welke waarschijnlijk van een 4 cilinder was. Achteraf bleek het probleem ergens anders te zitten en loopt mijn 280S weer. Inmiddels ben ik wel gaan bedenken wat er nou in zo'n ontstekingsmodule zit en wat de werking hiervan is. Ik heb even rondgekeken op het forum maar kon er weinig over vinden. Mischien iemand die mij hiervan een link kan geven of enige uitleg?

Berichttitel: Re: Ontstekingsmodule
BerichtGeplaatst: 16 jun 2010 09:57 

Tja, ik ben ook geen elektriker maar het is in principe een electronische ontsteking, de module neemt eigenlijk de taak van de kontaktpunten en condensator over. Dat is dus het op het goede ogenblik onderbreken van de stroom naar de bobine zodat daarin een hoogspanning wordt gevormd.
Bij de D-jetronic uitvoeringen tot zon 1977 geloof ik zit er vreemd genoeg toch nog kontactpunten in de verdeler, maar deze onderbreken eigenlijk niet meer de stroom maar geven alleen een signaal aan de electronische ontstekingsmodule. Ze zouden dus ook niet snel mogen inbranden.

Maar iemand anders kan het vast wel beter uitleggen :?

Groetjes,
Mathieu

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]