W116 Club Nederland

Het Nederlandse W116 forum
Het is 05 sep 2010 07:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voorstellen
BerichtGeplaatst: 18 jun 2010 16:45 

Hallo allemaal,

Ik zal mezelf even voorstellen want waarschijnlijk duurt het niet zo lang meer of ik heb ook een W116.

Ik ben Sebastiaan, ondertussen 35 jr en vader van 2 dropjes van 5 en 2 jr oud. En ook nog eens gelukkig getrouwd.

Tijdens mijn zoektocht naar een (qua vaste lasten) goedkope auto was ik altijd gericht op een W124 maar bij de diverse zoekopdrachten kwam ook wel eens een W116 naar voren en op een gegeven moment zei mijn vrouw: "als het dan toch een merc moet zijn doe dan die maar".

Zoals vaak in het begin na een opmerking van mijn vrouw eerst even genegeerd maar......
Toch eens de zoekopdracht aanpassen en verder gekeken naar een W116.

En nu is het zo: Ik wil een W116! maar welke?

Het enige wat ik zeker weten wil is een automaat.

Tijdens de zoektocht naar informatie ook op dit forum gestuit en aangemeld voor info en straks na aanschaf voor tips.

Dus ook maar gepost in "tips voor aanschaf rubriek"

Gr Bas

Berichttitel: Re: Voorstellen
BerichtGeplaatst: 18 jun 2010 16:58 
W116-Clublid

Even clublid worden dan maar :D

BerichtGeplaatst: 18 jun 2010 17:15 

Als die echt voor de deur staat zeker!

BerichtGeplaatst: 18 jun 2010 19:31 
W116-Clublid

BasR schreef:
Tijdens mijn zoektocht naar een (qua vaste lasten) goedkope auto was ik altijd gericht op een W124 maar bij de diverse zoekopdrachten kwam ook wel eens een W116 naar voren en op een gegeven moment zei mijn vrouw: "als het dan toch een merc moet zijn doe dan die maar".

Goeie tip, niet een w116 kopen... Geef iets meer geld uit en koop een Fiat Panda ofzo. Ook geen wegenbelasting, ook lage verzekering, rijdt nog zuinig ook en je hebt de eerste jaren gegarandeerd geen onderhoud. Koop je een w116 voor het geld wat jij wil uitgeven, dan kom je 200% zeker onverwacht onderhoud tegen... w116 rijden is niet goedkoop rijden!

BerichtGeplaatst: 19 jun 2010 10:17 

@durkboersma:

Ik wil zeker niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Bedankt voor de tip en ik begrijp zeker wat je bedoelt. Maar ik weet en ga er dus vanuit dat er extra/veel werk aan de auto zit voor dat budget. Beter gezegd ik wil ook werken aan de auto, tis toch een hobby, nietwaar. Dat dit extra geld kost is me ook helemaal duidelijk. Ik had alleen voor mezelf een budget bedacht zodat er ook ruimte is om "problemen" op te lossen.

Ik zag op je foto gallery dat je ook wat aan je w116 hebt gedaan. Eerst zie ik knoppen voor elektrische bediening en op andere foto's slinger ramen. Ook wat geplamuurde plekken die je hebt laten spuit.

BerichtGeplaatst: 19 jun 2010 10:36 
W116-Clublid

Hey Bas,

Mooi dat je begrijp hoe het zit. Het zal je verbazen hoeveel gekken er zijn die denken dat ze met zo'n auto lekker goedkoop kunnen sturen. Dat is dus een complete desillusie, de meeste komen er dan ook al snel op terug :-) Maar aangezien je dat stuk begrijp, zou ik gewoon op zoek gaan naar de beste auto die binnen je budget past. En met hulp van deze forumgekken hier (incluis mezelf) kun je veel van de problemen zo oplossen hoor :-)

Ik heb inderdaad een w116 staan, anders zat ik hier waarschijnlijk niet op het forum :-) Het feit dat je eerst elektrische ramen ziet, en daarna slingers, komt omdat ik het interieur vorig jaar vervangen heb. De foto's met elektrische ramen zijn gemaakt toen het interieur nog in de originele auto zat. De slingers zitten in mijn auto, dus die foto's zijn dan ook van na het aanpassen van het interieur.

Ik heb inderdaad ook een aantal plekken geplamuurd en overgespoten. Dit is echter op een paar plekken niet mooi gelukt, dus ik moet binnenkort nog eens de hele auto over laten blazen. Maar zoals je wellicht ergens hebt gelezen, ben ik eerst bezig om een ander motorblok in de wagen te krijgen. Die van mij heeft waarschijnlijk iets van tegen de 600dkm gelopen, en je kan gewoon merken dat het einde nabij is. Het blok zelf heb ik al liggen, moet alleen nog even de tijd vinden om er wat mee te doen :-)

In ieder geval veel plezier met je zoektoch, mochten we wat voor je kunnen betekenen, laat het dan even horen hier :-) En mocht je nog vragen hebben, je weet me te vinden!

Gr. Durk

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]