Hallo allemaal,
Ik heb voor de liefhebbers wat foto's van mijn 'roestauratie' project op het web geplaatst.
Ze zijn hier te bekijken.. kijk en huiver..
KlikIk probeer het project overzichtelijk te houden door deel voor deel aan te pakken.
Maar omdat een andere auto van ons voor wat langere tijd ook op de brug moest, ben ik gestopt met de bodem en alvast aan de rechter kokerbalk begonnen

Dat moest toch met de auto op grond.
Zoals jullie zien wat kleine dingetjes zoals antenne gat en wat roest gaten in de portieren maar het grotere werk zit in de bodem, o.a. aardig grote roestgaten achter de achterste wiel draagarmen links en rechts.
Dat is inmiddels dicht.
De achterwielkasten doe ik pas als de beide kokerbalken zijn gedaan, dan heb ik een maat voor de plaatdelen.
Ook de beide kofferbak-nis bodempjes zijn slecht, Links alvast begonnen, die is het slechtst.
De linker kokerbalk zal niet beter zijn dan de rechter, ook niet wat erachter zit.
Ook een deel van de bodemplaat en schutbord achter de voorwielen behoeft wat nieuw plaatwerk, maar dat komt er pas als de kokerbalk erin zit. Dan weet ik exact de maat

.
Geloof me, af en toe dacht ik wel 'waar ben ik aan begonnen', maar dan denk je aan het eindresultaat, dat het alleen maar beter zal worden, en eigenlijk is het ook wel leuk werk.
Kost alleen zoveel tijd. en ik heb nog meer werk en verplichtingen dus het zal niet zo hard gaan ben ik bang.
De rechter kokerbalk is inmiddels geheel compleet verdwenen, alle puntlassen met een speciale puntlasfrees uitgefreesd, en met het voor-portier dicht kijk ik zo op de straat

.
Nu ligt het weer enkele weken stil helaas.. andere verplichtingen.
Ik was zelf niet erg verrast met wat ik te zien kreeg, ik wist al wat ik kon verwachten.
Daarom wist ik ook dat het nu moest gebeuren of hem naar de sloop brengen.
Maar ja dat doe je toch niet zo snel met een auto die je al 10 jaar hebt.
Als de motor ook slecht was dan had hij waarschijnlijk wel weggegaan.
Maar die draait nog als een zonnetje met toch al zo'n 500.000 km op de teller!
Op LPG en een olieverbruik van 1 op 10.000 km.
Maar ja ik ben nu eenmaal begonnen en wil het ook tot een goed einde brengen.
Als er weer vorderingen zijn met opwekkendere foto's zal ik ze wel weer plaatsen.
Groetjes, Hans