W116 Club Nederland

Het Nederlandse W116 forum
Het is momenteel 28 Aug 2014 05:05

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2007 16:38 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Jan 2007 16:36
Berichten: 262
Woonplaats: Eindhoven
İk kan niet reageren in aangeboden etc. dus maar even hier iets erover.
Huşpveren heb ik niet eerder gezien, zitten deze dan over een rubber eindstop tussen de draagarm?

İk heb wel onder verschillende auto,s schokbrekers met hulpveren gezet. Dit zijn rode schokbrekers van KONI, heel makkelijkl te monteren.

İk weet niet of ze nog aan te komen zijn. İk heb nog een setje liggen maar doe deze helaas niet weg, maar ik zou hier ook eens naar zoeken.
Een schokbreker is namelijk supermakkelijk te vervangen!

Succes! Mathieu

_________________
Das Beste, oder Nichts! Mercedes Benz 450SE 1978


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2007 19:03 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 Dec 2004 20:27
Berichten: 237
Woonplaats: Zaandam
Hallo Mathieu !! Het plan van de schokbrekers is heel mooi maar in mijn geval veel te omslachtig...het gaat er juist om dat ze er zo even onder te zetten zijn , en even simpel er weer onderuit......kijk maar eens op www.hbase nl dan zie je een plaatje hoe het ongeveer werkt.
Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groeten Henri.

_________________
Double-U - one-one-six 280S,


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2007 19:05 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 Dec 2004 20:27
Berichten: 237
Woonplaats: Zaandam
Sorry !!! puntje vergeten, hier komt hij nog een keer

www.hbase.nl

Groeten henri.

_________________
Double-U - one-one-six 280S,


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2007 12:43 

Geregistreerd: 13 Apr 2004 22:14
Berichten: 380
Woonplaats: Betuwe
Henri, das humor. Het plaatje van hbase is wel erg schematisch. De hulpveer komt tesamen met je schokbreker. Schokbrekers vervangen achter vindt ik overigens nou niet zo`n simpele klus,

gr


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2007 12:47 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Jan 2007 16:36
Berichten: 262
Woonplaats: Eindhoven
Hoi Henri,
İnderdaad worden ze aangeboden voor 146 euro.
Zijn deze er zo onder te zetten en weer eraf te halen dan?
İk denk dat je daarvoor toch ook even de brug op moet, dat er ook rubbers tussen de veren geplaatst moeten worden etc. etc. !?

Een schokbreker leek mij nu zowat het makkelijkst (1 moer boven, 2 bouten onder klaar). Bovendien zit dit veilig en solide, ik heb helemaal een slecht gevoel bij bv. zulke opblaasbollen voor in de veer of van die rubber stroken tussen de veerwindingen.
Lijkt me allemaal niet goed voor de veer.

Laat maar eens weten of deze hulpveren makkelijk te monteren zijn en hoe ze werken!

Groetjes,
Mathieu

PS een voorbeeldje vanm KONI,s zoek even op marktplaats op: KONI Loadadjusters

_________________
Das Beste, oder Nichts! Mercedes Benz 450SE 1978


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2007 13:04 

Geregistreerd: 13 Apr 2004 22:14
Berichten: 380
Woonplaats: Betuwe
Om de achterschokbrekers te vervangen moetje de veren verwijderen en dat betekent wel op de brug en de achteras met subframe gedeeltelijk laten zakken. Die niet tussen 2 koffie pauzes door. Bij mijn W 123,5 heb ik al jaren "loadlevellers" van Monroe zitten, oppompbare schokbrekers die je met een compressortje of aan de pomp met de bandenpomp straffer zet. Ben ik zeer tevreden over.
Voor mijn SD waar ik ook een aantal jaren met een 5 meter caravan mee heb gezeuld, heb ik ook een set liggen (overignes hetzelfde als voor de W 123) maar kom er maar niet toe om ze te monteren. De tijd hè.

Wel heb ik onder de 116 SD nu een paar van die hulprubbers tussen de veren geprutst. (waren bij Halfords 20 Euro of zo, niet meer verkrijgbaar). Dit helpt wel wat, hij staat nu een cm hoger van achteren.

De veerkarakteristiek verandert er niet merkbaar onder. Bij de oppompbare wel.

gr


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2007 13:50 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 Dec 2004 20:27
Berichten: 237
Woonplaats: Zaandam
Jongens !! ik heb het nooit gehad over het verwisselen van schokbrekers , het is allemaal zo simpel....kijk eens op marktplaats !!!rubriek: auto diversen - onderdelen Mercedes Benz met als trefwoord ...hulpveren... dan staat er een advertentie tussen met hulpveren voor een W126 (blauwe veren)....dat is het principe waar ik het over heb !! binnen 5 min eronder of eronderuit.

p.s. ben ondertussen geslaagd met een setje hulpveren !!!!

Groeten Henri.

_________________
Double-U - one-one-six 280S,


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2007 20:47 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 Dec 2004 20:27
Berichten: 237
Woonplaats: Zaandam
Toch maar niet het setje gebruikte hulpveren veren gekocht.........was niet helemaal zoals ik het bedoelde.
Maar nu dan eindelijk de hulpveren binnen ( splinternieuw ) en helemaal naar mijn zin.
Ik neem ze mee naar de meeting, zodat een ieder kan zien wat hier de voordelen van zijn, ze zijn zelfs (wist ik ook niet ) met een simpele handomdraai strakker of slapper te verstellen en ook zeker het vermelden waard ...LEVENSLANGE GARANTIE !!!!!!!!.
Nogmaals, ze zijn alleen voor de vakantie's als de auto dus zwaar beladen wordt inclusief caravan, en bij terugkomst zijn ze er binnen 10 minuten weer onderuit want dan wil ik gewoon weer ouderwets over het wegdek zweven.

Groeten Henri.

_________________
Double-U - one-one-six 280S,


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2007 23:50 
maar een achteras en brug laten zakken om een W116 schokbreker te vervangen heb ik nooit van gehoord , ik heb ook zwaardere schokbrekers gemonteerd die je op kan pompen maar zaten in no time gemonteerd gewoon achterbank rugleuning weg en opgekrikken schroef je ze zo dr onderuit .


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2007 00:57 
W116-Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Nov 2004 12:49
Berichten: 2147
Woonplaats: ****Oosterland-Wieringen****
Die dikke oppompbare Monroe's passen niet dóór de draagarm .
En ze zullen toch " in " de veer moeten zitten .

_________________
** USA Mercedes 300 SD Turbodiesel Silvergreen 1980 '. ** Color 881-H , MB-Tex Safran . Uses about 25-32 MpG.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2007 01:49 

Geregistreerd: 13 Apr 2004 22:14
Berichten: 380
Woonplaats: Betuwe
Johnny, welke oppompbare schokbrekers heb jij dan, want die Monroes is inderdaad een probleem.

gr


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2007 21:01 
ik meen gabriel schokbrekers die heb ik uit een partij antieke schokbrekers gehaald jammer genoeg de enige mercedes schokbrekers de rest was voor renault 16 en ford consul en zo ...
die gingen gewoon van onderaf erin , en mn schokbrekers die eraf kwamen hadden een veer erop zitten (1 geheel met de schokbrekers)


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Mei 2007 15:44 
W116-Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Sep 2005 11:06
Berichten: 229
Woonplaats: Hengelo Ov
Henri,

Kun je misschien een fototje plaatsen of mailen hoe het er uitziet met die hulpveren.
Ik zit met hetzelfde dilemma, maar wil ze er wel zelf onder kunnen zetten en natuurlijk na de vakantie ook weer onder weghalen.
I just love my smooth ride... 8) 8)

Jeen

_________________
Jeen
450se 1979
Milanbraun metalic
Pergament Pulmann
ABS, Klimatronic (UT-ACCII upgrade kit)
Tempomat (Waeco ms50)


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
Je mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
Je mag je berichten niet wijzigen in dit forum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit forum
Je mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaald door phpBBservice.nl.