W116 Club Nederland

Het Nederlandse W116 forum
Het is 05 sep 2010 07:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ook die van mij moest er aan geloven
BerichtGeplaatst: 25 mei 2010 16:42 
W116-Clublid

G-J schreef:
Nou , laat maar zien dan , zaterdag .

Zondag :wink:

BerichtGeplaatst: 25 mei 2010 18:28 
W116-Clublid

Ehhh... goed dat je het zegt , ik ben helemaal gefocust op zaterdag :?
Ik had er zómaar een dag te vroeg geweest :oops:

BerichtGeplaatst: 25 mei 2010 19:20 
W116-Clublid

G-J schreef:
Ehhh... goed dat je het zegt , ik ben helemaal gefocust op zaterdag :?
Ik had er zómaar een dag te vroeg geweest :oops:

Ach, dat weet je vast hoe je er moet komen en is je diesel alvast klaargestoomd voor de dag erna :lol:

BerichtGeplaatst: 25 mei 2010 22:16 
W116-Clublid

Ik zal zorgen dat er een matrasje in de kroeg ligt, kun je daar overnachten :lol:

Berichttitel: de 450SE heb nu ook Gas... ik moest het hem aandoen...
BerichtGeplaatst: 03 jun 2010 16:27 

Nou, mn Gastank zit erin!

Helaas hadden ze hem niet meteen volgetankt, ze hadden er zon 23 liter ingegooid. Ik ben daarna gaan tanken en kreeg er nog zon 65 liter in. (het ging wel heel langzaam...). Ondanks de paar gereden km ermee hoop ik dus toch bijna 90 liter effectieve vulling te hebben.

De vulnippel zit achter de nummerplaat, das netjes. helaas komt de nummerplaat daardoor iets verder naar buiten, vind ik niet zo mooi, maar dat zijn pietluttige kleinigheidjes, maar ik let overal op ;-)

Ik had speciaal gevraagd voor een normale G/B knop, niet zon tipding met LEDjes. Nu kan ik dus niet zien hoeveel er nog in de tank zit, maar heb wel gewoon een fatsoenlijke knop. Die tipdingen vind ik niks. De Gasinbouwer was wel verbaasd, dat had hij al jaren niet meer gedaan :lol:

De Wagen start iets later dan op Benzine, maar loopt wel meteen goed, ook als hij koud is (zomer koud dan..)
Ook rijden doet ie prima. Hij lijkt wat minder vinnig maar dat is bijna subjectief. Ook op benzine loopt hij nog en wel direct na omschaeling van de knop.
Al met al lijkt het dus allemaal prima in orde. Ik ben benieuwd naar het verbruik.
Ik heb de dagteller op 0 gezet na het tanken, ik zal eens testen of de km teller mooi klopt, er zitten wel de standaard 205/70 R14 wielen op dus dat klopt.

Ik heb er nog geen langere afstanden mee gereden, maar dat moet nu dus kunnen! Zal hem eerst eens een weekje testen en dan mag de vrouw hem ook voortaan meehebben.

Mathieu
450SE 1977 Milanbraun

BerichtGeplaatst: 04 jun 2010 00:15 
W116-Clublid

Mathieu,

gefeliciteerd met je keuze.

Veel rijplezier gewenst op LPG nu je volgens eigen zeggen de langere afstanden gaat rijden waar deze auto's eigenlijk voor gemaakt zijn.

Groetjes, Hans

Berichttitel: Re: de 450SE heb nu ook Gas... ik moest het hem aandoen...
BerichtGeplaatst: 05 jun 2010 00:28 
W116-Clublid

Zuendfolge schreef:
Nou, mn Gastank zit erin!

Helaas hadden ze hem niet meteen volgetankt, ze hadden er zon 23 liter ingegooid. Ik ben daarna gaan tanken en kreeg er nog zon 65 liter in. (het ging wel heel langzaam...). Ondanks de paar gereden km ermee hoop ik dus toch bijna 90 liter effectieve vulling te hebben.

De vulnippel zit achter de nummerplaat, das netjes. helaas komt de nummerplaat daardoor iets verder naar buiten, vind ik niet zo mooi, maar dat zijn pietluttige kleinigheidjes, maar ik let overal op ;-)

Ik had speciaal gevraagd voor een normale G/B knop, niet zon tipding met LEDjes. Nu kan ik dus niet zien hoeveel er nog in de tank zit, maar heb wel gewoon een fatsoenlijke knop. Die tipdingen vind ik niks. De Gasinbouwer was wel verbaasd, dat had hij al jaren niet meer gedaan :lol:

De Wagen start iets later dan op Benzine, maar loopt wel meteen goed, ook als hij koud is (zomer koud dan..)
Ook rijden doet ie prima. Hij lijkt wat minder vinnig maar dat is bijna subjectief. Ook op benzine loopt hij nog en wel direct na omschaeling van de knop.
Al met al lijkt het dus allemaal prima in orde. Ik ben benieuwd naar het verbruik.
Ik heb de dagteller op 0 gezet na het tanken, ik zal eens testen of de km teller mooi klopt, er zitten wel de standaard 205/70 R14 wielen op dus dat klopt.

Ik heb er nog geen langere afstanden mee gereden, maar dat moet nu dus kunnen! Zal hem eerst eens een weekje testen en dan mag de vrouw hem ook voortaan meehebben.

Mathieu
450SE 1977 Milanbraun
Had ik maar zo'n g/b knop! Ik heb ook zo'n kastje met van die ledjes en ik snap er niet veel van (ik ben nog groen op het gebied van gas). Met de schakelaar linksom danwel rechtsom loopt hij op gas en op benzine loopt hij helemaal niet. Al vermoed ik dat de benzinepomp in het geheel niet mee doet... Grt Alfred.

BerichtGeplaatst: 08 jun 2010 11:01 
W116-Clublid

Ik ben inmiddels 1500 Km. verder op gas en zit op een gemiddeld verbruik van 1 op 6.
Ongeveer half snelweg half binnendoor.
Valt me zeker niet tegen, op de snelweg gemiddeld 120 km/h.
Alleen snelweg met deze snelheid kom ik op een verbruik van 1 op 7,5

BerichtGeplaatst: 08 jun 2010 16:13 
W116-Clublid

NouTunas,

Dan mag je inderdaad niet mopperen.
Eeen hele mooie score.

Groetjes, Hans

BerichtGeplaatst: 08 jun 2010 18:14 
W116-Clublid

Ik heb wel een erg rustige rechtervoet, kickdown wordt eigenlijk nooit gebruikt.
En ik laat de auto ook echt uitrollen bij stoplichten of rotondes.
Als ik haast heb pak ik wel de BMW. 8)

BerichtGeplaatst: 09 jun 2010 22:38 
W116-Clublid

Nou da's dan toevallig.

Mijn huidige daily driver is een BMW 525 E12 uit '76, en daar rij ik inderdaad toch wel even anders mee dan met de W116.

Groet. Hans

BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 11:38 

Hoi Luitjes,

Nou over het verbruik kan ik nog niet veel zeggen, mijn dagteller stopt blijkbaar ook bij 19 km. Zal ik eens even naar moeten kijken binnenkort, leuk klusje :P

Hij rijdt in elk geval nog goed, hangt achter iets lager met de tank erin (ondanks de niveauregeling), komt mooi uit wat dat wilde ik toch zo hebben.

Wel is hij op LPG wat tammer, ik krijg wel nog die duw bij het wegrijden, door de koppelomvormer denk ik, maar daarna is het wat minder vinnig. Ook op benzine is het een tikkie minder. Wel jammer, heb een beetje het gevoel dat ik hem gecastreerd heb :oops:

Maar zo ver zo goed :-)

BerichtGeplaatst: 11 aug 2010 12:20 

Gisteren terug gekomen met de 450SE van een korte vakantie naar Mannheim.

De auto heeft het goed gedaan, wel een aantal keren moeten tanken, ik heb helaas weer niet bijgehouden hoeveel.. :oops:

Wel vind ik de auto erg traag geworden... ik kan natuurlijk nog wel meekomen maar lekker flink optrekken valt vies tegen, heb er zelfs al aan zitten denken om de hele gasinstallatie er weer uit te gooien. Als ik hem op benzine zet is hij een stuk vlotter maar reageert nu wel erg heftig op gas loslaten. Wel jammer hoor.
Zou ik iets aan mijn installatie kunnen veranderen waardoor ik minder vermogensverlies heb?

Mathieu

BerichtGeplaatst: 11 aug 2010 14:47 
W116-Clublid

Dan ga je toch gewoon lekker op benzine rijden , in stad of dorp :shock:
En dan zet je hem op de snelweg over op gas :idea:
Want als ie eenmaal rolt , heb je er geen erg meer in :D , en maakt het geen flauss aus :wink:

BerichtGeplaatst: 27 aug 2010 11:58 

hoi hoi,

Gisteren even langs de gasboer gereden. Die vond ook dat het niet normaal was en zei draai de schroeven in de gasslangen maar verder open dan krijgt i emeer gas. Nou dat hielp wel hoor :-)
De schroeven zitten ondanks de veertjes erop wel wat los dus ik zal eens kijken of ik ze wat kan fixeren met een druppie loctite of een sterkere veer.

Zover zo goed :-)

PS ik heb van de week gelzen dat de W116 op de 4e plaatst staat van de snelst in waarde stijgende Oldtimers! :-)
Het werd wel eens tijd! :-)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]